Registrácia | Prihlásiť

Analýza: Obchodné rokovanie - príprava rokovania, fázy rokovania, hodnotenie výsledkov...)

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady
Rozvoj modernej spojovacej techniky vytvára neuveriteľné možnosti vzájomnej komunikácie a uľahčuje prenos informácii na hociktoré miesto na Zemi. Skúsenosti ukazujú, že i keď technické prostriedky komunikáciu veľmi zjednodušujú nie sú schopné nahradiť osobné rokovanie.
Rokovanie je na mieste kedykoľvek, ak existuje priestor pre dohodu, t.j. vtedy ak existuje prienik obojstranne prijateľných výsledkov.
Treba si uvedomiť, že umenie rokovať - to nie je len porozprávať sa. Je to omnoho viac. Ide o cieľavedomú výmena informácií z určitej oblasti, v určitom čase, ktorá pragmaticky smeruje k dosiahnutiu určitého cieľa. No a k umeniu rokovať nepatrí len schopnosť vyjadrovať sa či formulovať myšlienky. Treba si osvojiť aj stratégiu, taktiku a praktickú psychológiu rokovania.
Úspech dosiahne ten, kto v úspech verí a vopred sa na jeho dosiahnutie pripravuje. Hľadajme cesty, ako sa v rokovaniach k úspechom prepracovať. Získavajme vedomosti a návody, ako ich využiť. Získané znalosti musíme sformovať do konkrétnych plánov činnosti, zamerať ich na účinné a efektívne dosiahnutie cieľa - zvýšenie úspešnosti v rôznych typoch rokovaní i v bežných kontaktoch s ľuďmi.
Rozdiel medzi predávaním a rokovaním je, že pri predávaní sa pomáhame zákazníkovi rozhodnúť uzavrieť s nami obchod a rokovanie je proces vypracovania podmienok.
...
Hodnotenie (0x):