Registrácia | Prihlásiť

Seminárna práca: Marketingová organizačná štruktúra podniku (Strategický marketing)

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
Organizačná štruktúra je množina prvkov, resp. štruktúrnych jednotiek organizácie a vzťahov medzi nimi.
Prvkom, štruktúrnou jednotkou je ucelená časť organizácie, a to útvar a pracovisko. Útvar má vymedzenú funkciu, právomoci a zodpovednosti a je prepojený vertikálnymi a horizontálnymi väzbami s inými útvarmi.
Vzťahy medzi nimi sú informačné väzby, ktoré pomáhajú realizovať nevyhnutné informačné prepojenie na plnenie vykonávacích procesov. Je to informačný proces výsledkov rozhodovania po hierarchickej úrovni, výmena informácií v rámci vzájomnej spolupráce jednotlivých prvkov a poskytovanie informácií o splnení úlohy.
Organizačná štruktúra riadiaceho systému tvorí základňu procesu riadenia. Proces riadenia môže prebiehať len v rámci zodpovedajúcej organizačnej štruktúry.
Z prvotnosti procesu riadenia a druhotnosti organizačnej štruktúry vyplýva, že pri budovaní riadiaceho systému treba vychádzať z procesu riadenia a na základe toho odvodiť a vytvoriť organizačnú štruktúru systému.
Organizačná štruktúra je dôležitý faktor, ktorý významne ovplyvňuje kvalitu a efektívnosť riadenia a prostredníctvom neho efektívnosť činnosti organizácie.
Organizačná štruktúra prekonáva rozličné kvalitatívne a kvantitatívne zmeny, preto ju treba chápať ako stále sa meniacu, existujúcu v ustavičnom pohybe.
Pri tvorbe organizačnej štruktúry je potrebné riešiť dve navzájom súvisiace otázky, a to:
- organizačnú diferenciáciu činností
- organizačnú integráciu činností
...
Hodnotenie (0x):