Registrácia | Prihlásiť

Semestrálna práca: Využitie marketingu v samospráve

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
Úvod

V tejto práci sa zaoberám problematikou vplyvu a využitia marketingu v oblasti samosprávy. Práca je rozdelená na tri hlavné kapitoly.
Prvá hovorí o teoretických východiskách marketingu, definuje moderné ponímanie marketingu a jeho postavenie v súčasnej spoločnosti. Taktiež oboznamuje so základnými pojmami v tejto oblasti ako sú trh, dopyt, ponuka a marketingový plán. Predstavuje nový spôsob riadenia a organizovania ako je marketingový management.
Druhá časť práce je zameraná na analýzu mestskej časti Košice-Barca. Postupná modernizácia obce, prítomnosť stále väčšieho množstva podnikateľských subjektov v tejto obci predstavuje dobrú živnú pôdu pre rozvoj a využitie marketingu v tomto samosprávnom celku akou je mestská časť Košice-Barca.

1 Marketing

Termín marketing je často frekventovaným slovom v našej odbornej hospodárskej praxi. V ostatnom období sa mu pripisuje prioritná úloha v riešení problémov a v hľadaní východísk podnikov či odvetví z ich neuspokojivej situácie. Marketing sa skutočne stal kľúčovým faktorom podnikateľského úspechu, pričom jeho poslanie treba chápať v širšom rozsahu než je doslovný preklad anglického slova marketing. Ak tento výraz rozložíme na dve časti a preložíme do slovenčiny, tak market znamená slovo trh a prípona - ing predstavuje príčastie prítomné činné, potom slovo marketing by znamenalo "trhovanie". Tento termín je však veľmi úzky, marketing predstavuje širšiu paletu činností, ako je iba predaj, ktorý je súčasťou a jednou z funkcií marketingu. V skutočnosti však marketing je predovšetkým podnikateľskou filozofiou, princípom riadenia systémom konkurenčnej koexistencie, užívateľskej orientácie. Prispieva k adaptabilite a ovplyvňovaniu trhov, smeruje k zodpovednosti za uspokojovanie potrieb spotrebiteľa pri súčasnom naplnení podnikových cieľov.
V teórii i v praxi je marketing chápaný, rozvíjaný a realizovaný rôznymi spôsobmi. Z nich však dva sú rozhodujúce:
1. marketing je chápaný ako určitá podnikateľská filozofia,
2. marketing predstavuje určitý systém podnikových aktivít.
...
Hodnotenie (0x):