Registrácia | Prihlásiť

Prednášky: Marketing - Ekonomika a manažment verejných služieb

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
Na makroúrovni sa služby členia podľa:
» charakteru činností - členenie služieb podľa odvetví (Hotely a reštaurácie, Dopra-va, skladovanie a spoje, Obrana a povinné sociálne zabezpečenie)
» funkcie:
- výrobné služby (služby peňažníctva, činnosti v oblasti nehnuteľností, výs-kum a vývoj, ...)
- distribučné služby (distribúcia, rozdeľovanie a skladovanie výrobkov, infor-mácií a preprava osôb)
- osobné a pre domácnosť (hotelové, reštauračné, kultúrne, zábavné, hy-gienické, kadernícke, ...)
- spoločenské = sociálne (zdravotnícke, vzdelávacie, sociálna starostlivosť, bezpečnostné, činnosti rôznych organizácií a spolkov)
» typu dopytu:
- intermediálne (služby pre výrobnú spotrebu)
- spotrebné (konečná spotreba jednotlivcov a domácností)
» spôsobu realizácie na trhu:
- trhové
- netrhové
» umiestnenia na trhu:
- služby na domáci trh
- exportné
» ekonomickej podstaty statku:
- verejné (kolektívne)
- súkromné
Hodnotenie (0x):