Registrácia | Prihlásiť

Diplomová práca: Ranná talianska lutnová renesancia s prihliadnutím na dielo Francesca Canovu da Milana

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady
Touto prácou by som chcel nadviazať na moju bakalársku prácu (Francesco Canova da Milano, jeho život, tvorba a problematika interpretácie tohto obdobia). Obdobie ranej talianskej renesancie ma zaujalo preto, lebo počas mojich štúdií bola v popredí hlavne španielska a anglická lutnová renesancia. Po objavení hudby F. da Milana by som rád upozornil na tohto geniálneho lutnistu, či už touto prácou, alebo ako interpret.

Úvodná kapitola pojednáva o vzniku lutny, z čoho vznikla, ako sa rozšírila do celej Európy. V podkapitole rozoberám lutnovú notáciu, akým spôsobom sa notácia vyvíjala v krajinách dôležitých pre lutnovú hru ako boli Nemecko, Španielsko, Francúzsko a Taliansko.

V druhej kapitole naznačujem vývoj lutnovej hudby v Taliansku, vysvetľujem, čo bol dôvod rozvoja lutnovej hudby v tejto časti Európy. Hnacou silou bolo vynájdenie kníhtlače a výsadné právo O. Petrucciho na vydávanie hudby lutnistov, ktorý získali aj prívlastok „Petrucciho lutnisti“. V roku 1507 - 1508 vyšli prvé lutnové zbierky od Spinaccina a J. Dalzu a stali sa dôležitými manuskriptami pre lutnovú hru.

Po dlhšom čase - v roku 1536 vyšla zbierka „božského“ F. da Milana, ktorý ovplyvnil lutnový vývoj v Taliansku. Leit motívom tejto práce je osobnosť F. Canovu da Milana, ktorý ovplyvnil i nasledujúcu kapitolu. Hovorí o formách, ktoré sa v tomto období používali v lutnovej hre.
Hodnotenie (0x):