Registrácia | Prihlásiť

Semestrálna práca: Stratégia a strategický manažment

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady
Stratéga - súhrn zásad či pravidel, ktoré služka k riadeniu procesov alebo činností, resp. Jako sposob plánovania a riadenia činností, ktorými sa má dosiahnuť určitý cieľ.

Znaky strategie :
- Cieľové smerovanie
- Systémový charakter
- Procesné smerovanie
- Reálna podstata
- Vyváženost obsahu a formy
- Variantnost riešenia
- Smerodajnosť pre ďalšie rozhodnutia
- Rozhodujúci význam z viacerých hľadísk

Rozhodujíce princípy strategického myšlenka :
- systémové myslenie /rešpektovanie riadiaceho algoritmu, analyticko-syntetický prístup, dedukčno-indukčný a indukčno-dedukčný prístup…/
- myslenie vo variantoch / z dovodu vysokej miery neistoty a neurčitosti o priebehu budúcich procesov/
- interdisciplinárne myslenie /poznatky z najroznejších vedných disciplín/
- tvorivý sposob myšlenka /vysoká miera nových, netradičných myšlienok a námetov/
- orientácia na tímovú spoluprácu
- syntéza exaktního a intuitivného myšlenka /tu platí zásada, že čím je systém ,,mäkšší˝, tým je podiel intuitivných metód vyšší a čím je systém ,,tvrdší˝, tým je výskyt exaktních metód vyšší/
- myslenie v čase
- spätnoväzbové myslenie /po skončení riadiaceho cyklu musí nastať porovnanie plánovaného a dosiahnutého stavu/
- agregované myslenie /zosúladenie vadomostí, skúseností a zručnosti manažéra do optimálního variantu, ktorý sa hodí na konkrétnu sytuáciu/
- orientácia na špičkové predpoklady /spolupráca so špičkovými odborníkmi/
- koncentrácia myšlenka na hlavný článek /jasné vytýčeni hlavného cieľa jako aj podporných a doplňkových cieľov/
Hodnotenie (0x):