Registrácia | Prihlásiť

Referát: Základné prístupy k zvládaniu konfliktných situácii v práci

Zobraziť detaily | Obľúbený
Náhľady
Akékoľvek riešenie konfliktov nie je možné bez komunikácie. Na druhej strane, útočná alebo nejasná komunikácia je veľmi častým dôvodom, prečo sa vzniknuté konflikty zhoršujú. Podstatnú časť konfliktov tvorí neútočný a konštruktívny spôsob komunikácie. Často sa stáva, že jednajúci nevidia svoje chyby, neuvedomujú si vlastné nedostatky, ani to, že sami sú príčinou konfliktov. Napríklad, ak sa klientovi zdá určitý problém jednoduchý a riešenie jasné, my to môžeme vidieť celkom inak, potom je klient sklamaný. Jednajúci i klient urobia čokoľvek, aby spor vyhrali a vyšli z neho ako víťazi. Všade tam, kde sa dostávajú ľudia do kontaktu nevyhnutne dochádza aj k stretu ich motívov, cieľov, zámerov. Túto zrážku nazývame konfliktom. Nezabúdajme, že ten sa dá vyriešiť. Je len na nás, aký spôsob riešenia konfliktu si vyberieme.
Hodnotenie (0x):