Registrácia | Prihlásiť

Seminárna práca: Dobrý manažér dokáže ľudí počúvať

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady
Neefektívne resp. pasívne počúvanie je v manažmente nesmierne drahé. Nielenže dochádza k strate pracovného času, iniciatívy a motivácie pracovníkov, ale rokovania musia byť často obnovené, problémy ostávajú otvorené, dochádza k prekrucovaniu myšlienok, najmä ak sa postupuje cez reťaz informácií. Nedostatkami a chybami v počúvaní môže manažér svojej firme spôsobiť veľké straty. Východisko je tu jednoznačne naučiť sa aktívne počúvať.

Väčšina manažérov sa domnieva, je presvedčená,, že schopnosť aktívne počúvať je prirodzený dar. V skutočnosti efektívne a aktívne počúvať dokáže len málokto. Efektívne aktívne počúvať znamená, že manažér sa v komunikačnom procese sústredí na osobu , resp. skupinu osôb, s ktorými komunikuje, snaží sa im porozumieť, predvídať ich konanie a správanie, zapamätať si ťažiskové nové myšlienky a informácie . Moja práca je rozdelená do dvoch kapitol. V prvej kapitole Vedenie ľudí sa venujem podstate vedenia a jeho obsahu, a štýlom vedenia vedúceho podľa správania. Tam sa zameriavam hlavne na štýl vedenia založený na využívaní právomoci, kde opisujem autoritatívny, demokratický a liberálny štýl vedenia.

Základ podnikateľského úspechu spočíva v efektívnej komunikácii. Tejto problematike sa venujem v druhej kapitole, ktorá je rozdelená do štyroch podkapitol, a to význam komunikácie v práci manažéra, verbálna komunikácia, neverbálna komunikácia a väčšiu pozornosť venujem poslednej kapitole komunikačné zručnosti, kde dôležitú úlohu zohrávajú faktory ako asertivita, empatia a persuázia. Komunikačné zručnosti sú jedným zo základných predpokladov nielen úspechov v zamestnaní, ale aj dobrých vzťahov na pracovisku. Na základe týchto skutočností opíšem ich podstatu a dôležitosť, pretože v komunikačnom procese zohrávajú významnú úlohu.
Hodnotenie (0x):