Registrácia | Prihlásiť

Poznámky: Kompletné vypracované otázky na predmet Komunikácia s verejnosťou

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
Kompletné vypracované otázky resp. poznámky z druhého ročníka VŠEMVS na predmet Komunikácia s verejnosťou.

1. Charakteristika komunikácie s verejnosťou (PR – Public Relation) (podoby aktívnej komunikačnej politiky, vývoj trendy, taktika a stratégia PR)
Základnou úlohou PR (public relations) je vytvárať kladný obraz (vzťah) voči verejnosti.
DEFINÍCIA KOMUNIKÁCIE:
komunikácia je pojem, ktorý má veľmi široké použitie, môžeme ho nazvať aj dorozumievaním. Môže byť použité ako označenie pre dopravnú sieť, premiestňovanie ľudí, materiálu ale aj myšlienok, postojov ale aj pocitov od jedného človeka k druhému. Komunikácia je nepretržitá, zrozumiteľná, symbolická v predstavách ľudí, je ale názorná, je to dvojsmerná aktivita, má vždy nejaký účel, presvedčenie a zámer. Vo všeobecnosti znamená komunikácia rozhovor. V širšom zmysle je komunikácia výmena informácií medzi jedincami prostredníctvom spoločného systému znakov. Pri komunikácií dbáme na jasnosť, zrozumiteľnosť a presnosť informácie, aby nedošlo k pseudokomunikácii -deformácia v oblasti obsahu informácie.

Public Relations- funkcie:
• informatívna – informujú verejnosť a udržujú dobré meno firmy prostredníctvom dialógu medzi predstaviteľom PR a verejnosťou
• kontaktná – nadväzujú a udržiavajú vzťahy s verejnosťou vytváraním dostatočnej bázy informácií o firme, jej rozširovaním a poskytovaním médiám. Sledujú, vyhodnocujú a usmerňujú informácie, ktoré s firmou súvisia
• imidžová – budujú a rozvíjajú vzťahy, snažia sa o zmenu postojov k firme
• stabilizačná (funkcia vodcovstva) - zameriavajú sa na zabezpečenie stabilného postavenia firmy na trhu
• harmonizačná – zlaďujú vnútropodnikové záujmy s celospoločenskými záujmami (kia motor otvára motoráreň, znižuje nezamestnanosť)
• zastupovania záujmov (lobbing) – ovplyvňujú zákonodarcov za účelom získať čo najväčšie výhody z pripravovaných zákonov (pri voľbách).
...
Hodnotenie (0x):