Registrácia | Prihlásiť

Seminárna práca: Krízová komunikácia a PR

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
1. Komunikácia
Komunikácia je prostriedkom riadenia, spojenia ľudí v organizácií pre dosiahnutie spoločných cieľov a zámerov. Komunikácia predstavuje nepretržitý proces dorozumievania ľudí pomocou výmeny informácií, správ, údajov, myšlienok, názorov, postojov, pocitov, predstáv. Je to prenos vzájomného dorozumievania pomocou určitých symbolov. Komunikačným kanálom, t.j. médiom pre prenos správy, môže byť napr. odovzdanie správy osobne, pomocou telefónu, prostredníctvom počítačovej siete (elektronická pošta, internet, intranet), prostredníctvom obežníkov, smerníc, systému odmeňovania, schém výrobných postupov, prognóz predaja či pomocou audiovizuálnej techniky.

1.1. Smery komunikácie
V organizácii prebieha komunikácia štyrmi základnými smermi: vertikálne - to znamená zostupne a vzostupne, horizontálne a diagonálne. Tieto štyri smery udávajú rámec, v ktorom prebieha komunikácia vnútri organizácie.
Vertikálna komunikácia - je komunikácia, pri ktorej prebieha tok informácií od nadriadeného k podriadenému a naopak.
Komunikácia zhora - je sieť komunikácie, kde tok informácií ide zhora nadol. Napríklad, keď manažér prenáša informácie ku podriadenému, komunikácia prúdu smeruje dole. Správa môže mať podobu neformálnej konverzácie alebo formálneho rozhovor medzi nadriadeným a individuálnym zamestnancom, alebo môže byť prerokované so skupinou prostredníctvom stretnutí, workshopu alebo pomocou videokazety. Pri iných príležitostiach správa môže byť ako poznámka, pracovný manuál alebo informácie na nástenke.
...
Hodnotenie (0x):