Registrácia | Prihlásiť

Seminárna práca: Analyza vybranych komunikatov obsahujucich metaforu

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
Metafora sa väčšine ľuďom javí ako niečo básnické, či rečnícke. Zaraďujú ju skôr do jazyka, ktorý je skôr neobvyklý, inak povedané niečím odlišný od toho obyčajného. Zároveň máme tendenciu priraďovať metaforu výlučne k jazykovej stránke, kde najviac spolupracuje so slovami než s myslením a konaním. Kvôli tomuto majú ľudia o metafore mylnú predstavu, myslia si, že sa bez nej zaobídu. Opak je však pravdou. V publikácii od Lakoffa a Johnsona sa títo autori zhodujú na tom, že metafora je niečo, čo nás sprevádza každý deň, najmä v našom konaní. S týmto tvrdením sa môžeme stotožniť, keďže metafora je tak široko využiteľná nielen v poetike ale čoraz viac sa bez nej nezaobíde reklama, kde sa metafora môže premietnuť v textovej alebo obrazovej časti. (Lakoff a Johnson, 2003)
Hodnotenie (0x):