Registrácia | Prihlásiť

Vypracované otázky: Marketingové analýzy

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady
Matica BCG Najjednoduchšou metódou portfóliovej analýzy je tzv. BCG matica (podľa autorského kolektívu Boston ConsultingGroup). Vychádza z dvoch parametrov - miery rastu odvetvia a relatívneho podielu na trhu, ktorými sa rozumie pomer trhového podielu skúmanej jednotky na trhu, k podielu najväčšieho konkurenta v odvetví. Týmto parametrom sa priraďujú číselné hodnoty a ich vzájomný vzťah vyjadruje matica BCG.

Analýza SWOT identifikuje vnútorné silné a slabé stránky podniku a ďalej hrozby a príležitosti, vyplývajúce z charakteru prostredia, v ktorom podnik pôsobí. Vzájomnou konfrontáciou prvkov internej a externej situácie podniku sa odkrývajú kritické oblasti, ktoré stratégia musí riešiť tak, aby sa dosiahol súlad medzi internými schopnosťami podniku a jeho vonkajším prostredím. Takáto stratégia umoţňuje podniku zamerať sa na príleţitosti, ktoré zodpovedajú jeho schopnostiam a naopak vyhnúť sa hrozbám, ktorým nie je schopný odolávať. Návrh rámcovej stratégie vyplývajúcej z výsledkov analýzy SWOT ilustruje matica na obr.
Hodnotenie (0x):