Registrácia | Prihlásiť

Vypracované otázky: Integrované systémy riadenia - (poznámky, prezentácia, prednášky, ťaháky...)

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady Náhľady
V súčasnosti žijeme v takej spoločnosti, ktorá vo veľkej miere využíva rôzne služby. V najvyspelejších krajinách, a to aj na Slovensku podiel služieb stále rastie. Postupom času sa javí veľká požiadavka na skvalitnenie poskytovaných služieb. Na kvalitu života obyvateľstva má najvyšší vplyv kvalita vzdelávania, zdravotníctva, poisťovníctva, dopravy a kvalita stravovania. Každý človek má iný názor o kvalite služieb, preto je meranie kvality zložitá úloha poskytovateľa.
V tejto práci sa zaoberám kvalitou služieb a aspektami jej meraní. V prvej časti definujem pojem služba, píšem o ich špecifikách.
V druhej časti uvediem čitateľa do problematiky merania kvality služieb. Rozoberiem podrobne aspekty merania kvality služieb a uvediem dôležitosť spokojnosti zákazníka.
...
Definícia služieb
Slovo služba je odvodené od slova slúžiť. Pochádza z latinského výrazu "servicum". V literatúre sa publikovalo viac definícií služieb a ich modifikácii. Základné prístupy, z ktorých ich autori pri vymedzení pojmu služba vychádzajú sú nasledovné:
a) Vymedzenie služieb prostredníctvom podstatných znakov (podnikovo - hospodárske ponímanie)
- definície zamerané na činnosť
- definície zamerané na proces
- definície zamerané na výsledok
- definície zamerané na potenciál
b) Štatistické vymedzenie služieb
Na Slovensku platí tzv. odvetvová klasifikácia ekonomických činností od roku 1992.
c) Národohospodárske vymedzenie služieb
...
Hodnotenie (0x):