Registrácia | Prihlásiť

Seminárna práca: Seminárna práca - Komunikácia v manažmente

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady
KOMUNIKÁCIA V MANAŽMENTE

Komunikácia znamená prenos informácie od odosielateľa k príjemcovi pomocou verbálnych a neverbálnych symbolov. Podmienkou tohto prenosu je porozumenie odovzdanej informácie.
Interpersonálna komunikácia je významnou súčasťou riadiacej práce manažéra. Je jednou zo základných spôsobilostí, ktorou musí každý úspešný manažér disponovať a ktorá sa stáva konkurenčnou výhodou organizácií, súčasne je požiadavkou na efektívneho manažéra organizácií národných i nadnárodných.

Komunikačný proces

Zjednodušenie povedané, komunikácia je proces odovzdania informácie od odosielateľa príjemcovi.
J. V. Thill, C. L. Bovée celý verbálny proces komunikovania rozdeľujú na niekoľko fáz.
Písanie a rozprávanie je prostriedkom vysielania správy, čítanie a počúvanie je spôsobom prijímania správy. V komunikačnom procese dochádza k výmene informácií medzi vysielateľom správy (V) a prijímateľom správy (P) prostredníctvom komunikačného kanála (Kk). Tento proces je ukončený prijatím a pochopením správy.
Hodnotenie (0x):