Registrácia | Prihlásiť

Bakalárska práca: Antropomotorika

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady
Školskú telesnú výchovu so svojím zameraním a obsahom považujeme za sústavný prioritný fenomén výchovno-vzdelávacieho procesu. Jej úlohou je kompenzovať jednostranné, prevažne duševné zaťažovanie detí a kladne ovplyvňovať ich telesný rozvoj a pohybové aktivity, pohybovú výkonnosť.
Zohráva významnú úlohu pri presadzovaní zdravého spôsobu života, s vylúčením rizikových faktorov ako sú drogy, alkohol, fajčenie a pod. Formuje, upevňuje a stabilizuje aktívny, kladný vzťah detí k pohybovým aktivitám, telesnému a pohybovému zdokonaľovaniu sa. Nezastupiteľnou činnosťou v školskej telesnej výchove sa stáva pravidelný monitoring - hodnotenie telesného rozvoja aj pohybovej výkonnosti detí, ktorého význam spočíva v poznaní utilizačného faktora, ktorý umožňuje rozpoznať vplyv školskej telesnej výchovy, ale aj iných pohybových aktivít na zmeny v telesnom a pohybovom rozvoji. Monitoring sa stáva významným motivačným činiteľom najmä pre žiakov, ale aj pre učiteľov telesnej výchovy.
Pri monitorovaní telesného rozvoja a pohybovej výkonnosti je nutné akceptovať komplexný prístup. Potrebu dlhodobého, pravidelného a objektívneho hodnotenia a klasifikácie v školskej telesnej výchove, vytváranie aktuálnych noriem pre hodnotenie zdôrazňovali vo svojich prácach mnohí autori, či už to bol v minulosti Pávek, 1977; Šemetka, 1982, 1983; neskôr Belej, 1996; Moravec, 1996; Bence. L, 1998, 2001; Kasa, 2002 a iní. Havlíček l992, rozpracoval danú problematiku vzhľadom na vzťahy telesného rozvoja, ontogenetického obdobia, posudzoval stav úrovne pohybovej výkonnosti ako cieľovej kategórie, hodnotil ročné prírastky v telesnom rozvoji aj v pohybovej výkonnosti, hodnotil aj absolútnu či relatívnu pohybovú výkonnosť detí a mládeže.
Hodnotenie (0x):