Logistiky: Koordinuje a optimalizuje všetky činnosti, ktorých reťazce sú nutné k pružnému a hospodárnemu dosiahnutiu konečného efektu
1. Základné motívy vzniku a uplatnenia logistiky: elektronické spracovanie dát a matematické modelovanie, koncepcia marketingu, rozšírenie trhu v národnom a medzinárodnom meradle
identifikácia konkurencie, rast distribučných nákladov, rozšírený výrobný sortiment, technologický rozvoj v doprave a balení, dodávať v správnom množstve, čase, miesto a adekvátne náklady
2. Predmet a ciele logistiky:
Predmet: zmeny informačné, materiálové i priestorové, systémovo teoretická, ucelená interpretácia pohybov hmôt, zodpovedajúce technológie pre riadenie a kontrolu
Cieľ: optimalizácia, koordinácia a synchronizácia všetkých procesov, posilnenie pozície na trhu, tovar, množstvo, stav, miesto, čas, zákazník, náklady