2) čo ovplyvňuje postoje spotrebiteľov
- nemožno povedať, že postoje spotrebiteľa sú absolútne stabilné a konzistentné. Je možné ich ovplyvňovať a do určitej miery i meniť.
V ich premenlivosti intervenuje rad faktorov, ktoré v zásade môžu meniť kladný postoj na záporný, alebo môžu meniť iba niektoré atribúty postoja, čím ho modifikujú. Za takéto atribúty spotrebiteľských postojov možno považovať: • smer spotrebiteľského postoja (postoj sa vždy na niečo konkrétne vzťahuje. • intenzita spotrebiteľského postoja ( presadzovanie postoja spotrebiteľmi) • valencia spotrebiteľského postoja (pozícia, ktorú spotrebiteľský postoj zaujíma v dimenzií vzťahu: negatívny - indiferentný - kladný). • frekvencia spotrebiteľského postoja • polarita spotrebiteľských postojov (každý spotrebiteľský postoj má svoj protiklad, čo je možné aktívne využívať v reklame) • trvanlivosť spotrebiteľských postojov ( udržuje sa alebo zaniká v súvislosti s posilňovaním, alebo utlmovaním, krátkodobé alebo dlhodobé spotrebiteľské postoje). • obsahovú a výrazovú stránku spotrebiteľského postoja (prejavuje sa vo forme spotrebiteľského správania)