Zámerom tejto diplomovej práce je poukázať na spôsob ako sa prakticky zabezpečuje predaj nástrojmi priameho a zistiť, ako sa dá tento predaj ďalej zefektívniť. Cieľmi diplomovej práce je identifikácia problémov, ktoré pri využívaní nástrojov priameho marketingu vznikajú. Ďalším cieľom je analyzovanie problémov a zistenie príčin, ktoré tieto problémy spôsobujú. Cieľom je aj navrhnutie praktických riešení, ktoré by pomohli zlepšiť používaný systém predaja ako i predaj samotný. Na základe teoretických znalostí priameho marketingu diplomová práca ponúka niekoľko riešení vhodných na účely zefektívnenkia systému predaja nástrojmi priameho marketingu. Dôležité sú hlavne uvedené výhody, ktoré by zavedením nových riešení predaj podporili. Diplomová práca využíva na získanie informácií pozorovanie, telefonický výskum firmy, neštruktúrovaný a štruktúrovaný rozhovor. Zdroje jednotlivých údajov pochádzajú priamo z interných dokladov firmy, niektoré sú výsledkom spracovania výskumu firmy. Získané informácie slúžia ako podklady pre analýzu predaja, situácie, identifikáciu problémových oblastí a ich príčin a stanoveniu efektívnosti fungovania predaja. Na základe analýzy predaja, poskytuje diplomová práca niekoľko návrhov alebo odporúčaní pre zefektívnenie a podporu predaja vybranými nástrojmi priameho marketingu. Niektoré riešenia už na trhu existujú, len nie sú v našich podmienkach prakticky zavedené. Niektoré riešenia sú nové spôsoby zabezpečovania efektívneho priameho predaja v uvedenej firme. Ako nástroje priameho marketingu sú analyzované dve formy - zásielkový katalógový predaj a predaj pomocou internetu. Posúdenie zásielkového a internetového predaja firmy poskytuje dobrý podklad pre vytvorenie predstavy ako sa daný predaj realizuje.