Cieľom tejto diplomovej práce je, ako to už z názvu vyplýva, zistiť aké sú príčiny negatívnych postojov zákazníkov k reklame priameho marketingu, keďže ako negatívny faktor sa javí nedôvera zákazníkov k reklame priameho marketingu. Jedná sa však o reklamu, ktorá je zameraná na predaj produktov a služieb.
Pri vypracovaní diplomovej práce boli použité informácie z odbornej literatúry, z tlače a z elektronických médií. Samotné názory a postoje zákazníkov sme zisťovali metódou skupinového rozhovoru a metódou osobného dopytovania.
Výberový súbor predstavoval 270 respondentov. Údaje boli spracované pomocou tabuľkového procesora Microsoft Excel a štatistického programu Statgraphics.
Prípustná chyba odhadu je 5% a výsledky výskumu výberového súboru boli použité pre odhad príslušných parametrov základného súboru pomocou intervalu spoľahlivosti na hladine významnosti 0,05 s pravdepodobnosťou 95%.
Výsledky výskumu dávajú odpoveď na vopred zvolenú problematiku, stanovenú v cieľoch diplomovej práce. Boli zistené faktory, ktoré negatívne ovplyvňujú postoje zákazníkov k reklame priameho marketingu, a teda môžeme povedať, že bol splnený cieľ diplomovej práce.