Sú značkové veci naozaj pravé? Napodobovanie značiek parfumov, hodiniek, kozmetiky či liekov sa stalo bežnou súčasťou "obchodnej stratégie" organizovaných zločineckých skupín. Na falšovaní však strácajú tak samotní výrobcovia, ako aj spotrebitelia. Prví na predaji, druhí na kvalite. Minulý týždeň Parlament schválil smernicu, ktorou sa zjednotia sankcie za "pirátstvo" vo všetkých krajinách EÚ.
Straty, ktoré výrobcovia uvádzajú v súvislosti s imitovaním ich značiek, sú závratné. Odhaduje sa, že toto "pirátstvo" ročne oberie producentov parfumov a kozmetiky o 7,2 percent, farmaceutický priemysel o 5,8 percent a športový a hračkársky sektor až o 11,5 percent ich príjmov. Ešte vyššie straty zaznamenávajú producenti softvéru a hudby. V počítačoch na území EÚ nájdeme až 37 percent nelegálneho softvéru a na celom svete je za originál vydávaných asi 36 percent napálených hudobných CD.