Takmer každá organizácia vynakladá nemalé prostriedky na nákup hmotných a informačných vstupov. Taktiež preto musí organizácie, ktoré nastolili cestu podnikateľskej excelencie, vo vzťahoch medzi odberateľmi a dodávateľmi vytvárať novú kvalitu: dodávateľov postupne prestávajú vnímať ako súperov a prechádzajú k stratégií partnerských vzťahov s dodávateľmi. Súčasná realita slovenských organizácií za týmto ideálnym stavom zaostáva. Vzťahy medzi odberateľmi a dodávateľmi stále ešte veľmi často nesú znaky praxe skoršieho ekonomického systému, prejavujúci sa obvykle v neexistencií konkurenčného prostredia v dodávateľskom reťazci, napríklad v automobilovom priemysle, v diktáte odberateľov zneužívajúcich svojho výsadného postavenia voči dodávateľom. To, čoho sme často svedkami v slovenských organizáciách, je potom skôr predpokladom toho, ako by vzťahy fungovať nemali. Príčin tohto neradostného stavu je viac, avšak určite k ním patrí aj skutočnosť, že manažéri organizácií nemajú potrebné znalosti o tom, ako rozvíjať naozaj moderné, vzájomne výhodné vzťahy so svojimi dodávateľmi.