V našej seminárnej práci sme sa rozhodli skombinovať dve témy, ktoré podľa nás určitým spôsobom, ktorý sme si určili za cieľ objasniť a rozpracovať, súvisia. Témy, ktoré sme prepojili sú: 1. Psychológia, zvyklosti a ich vplyv na nákup spotrebiteľa a 2. Výchova spotrebiteľa k rodinnému rozpočtu. Vzhľadom na prvú tému, zamerali sme sa na detstvo a dospievanie, pretože je to pravdepodobne najvýraznejšie obdobie formovania osobnosti, keď človek porovnáva, osvojuje si názory okolia a následne na to vytvára svoju vlastnú mienku na problematiku. Ale tiež vieme, že každý z nás ako bol kedysi dieťaťom, stal sa teraz z neho dospelý človek, ktorý sa musí naučiť narábať s rozpočtom a neskôr, keď si založíme rodiny, bude to ešte náročnejšie. Je to akýsi cyklický vývoj, ktorý spolu neoddeliteľne súvisí: detstvo - dospelosť--rodina... V každej tejto fáze máme určitý peňažný obnos, ktorým disponujeme. No čím vo vyššej fáze sme, tým racionálnejšie sa musíme vedieť rozhodnúť, pretože, keď sa už dostaneme na úroveň, že budeme mať vlastnú rodinu (a živiť ju), nejedná sa iba o nás samotných a naše prípadné nedostatky , ale o skupinu(= rodinu). A opäť sa dostávame do spomenutého cyklu- vychovávame dieťa, ktoré bude raz samostatným spotrebiteľom živiacim svoju vlastnú rodinu... . Preto musíme začať vychovávať už malé deti k rozumnému spotrebnému správaniu a pokiaľ to náhodou u niekoho bolo zanedbané v detsve pokúsiť sa o čosi podobné aj pri dospelých ľuďoch.