Registrácia | Prihlásiť

Prednášky: Definícia, význam a základné pojmy manažmentu kvality

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
Definícia, význam a základné pojmy manažmentu kvality

Manažment kvality (Mkv) nadväzuje na základy manažmentu (40%), marketing (40%) a štatistiku (20%). Tiež nadväzuje na 4 základné funkcie manažmentu: plánovanie, organizovanie, vedenie a kontrola.

Kvalita - súhrn vlastností produktu a jeho schopnosť uspokojiť požiadavky zákazníka súborom inhertných (typických) znakov. Slovenská štátna norma ISO 8420 (1986) definuje kvalitu ako „celkový súhrn vlastností a znakov výrobku alebo služby, ktoré mu dávajú schopnosť uspokojovať dopredu stanovené alebo predpokladané potreby“.

Produkt - obsahuje aj výrobok aj službu.


Požiadavka - potreba (základná, výkonnostná, neočakávaná) alebo očakávanie. Je daná: spotrebiteľom, záväzným predpisom, alebo sa prepokladá.
Hodnotenie (0x):