Túto tému na prácu som si vybral z dôvodu môjho osobného záujmu o danú oblasť. Ja sám som sa pred niekoľkými rokmi zúčastnil školení o správnej komunikácii a práce s ľuďmi. S prichádzajúcimi skúsenosťami a experimentmi v praxi som si niektoré techniky i sám prisvojil. Počas práce v divadelnom súbore som lepšie pochopil možnosti a schopnosti správneho prepojenia oboch stránok komunikácie. Neskôr som ja sám začal ľudí učiť, ako správne komunikovať a ako využiť znalosť a schopnosť komunikovať aj neverbálne. V tomto texte spojil svoje myšlienky, moje vlastné poznámky, ako aj získané. Pri čítaní môžete naraziť na rôzne pomenovania tej istej osoby, či javu (počúvajúci - vnímajúci, recipient, prijímateľ; rozhovor, komunikácia, dialóg;…). Cieľom tohto mixu je nielen oživiť text využitím synonym, ale aj čiastočné naznačenie, že nejde tu len o druh výskumu odborníkov, ale o možnosť využitia týchto znalostí aj v každodennom živote a vylepšením našej každodennej komunikácie. Taktiež som chcel poukázať, že na rozhovor vždy musia byť aspoň dvaja - rozprávajúci a počúvajúci. Pochopením rozdielnosti nielen prejavu ale aj chápania zároveň poukazujem na rozdielnosť ľudí a nutnosti využitia empatie a znalostí aj zo psychológie. Snáď Vás obsah tejto práce nielen informuje, ale zlepší vaše doterajšie schopnosti komunikácie a povzbudí vás samých k malým pokusom a pozorovaniam, ako to všetko naozaj funguje.