Vývoj v posledných rokoch potvrdil, že všetko sa vyvíja a podlieha zmene. Právom sa hovorí o managemente zmeny a managemente zlepšovania. Zmeny sa darí presadzovať čím ďalej rýchlejšie. Týkajú sa nielen produktov a služieb, ale i procesov, používaných zdrojov (materiálnych, finančných, informačných, ľudského kapitálu) a organizačných foriem. Nie všetci sú na tieto skutočnosti dostatočne pripravení. Jednou zo zásad managementu kvality je zásada neustáleho zlepšovania. Toho by si mali byt vedomí manažéri v každej rozhodovacej situácii. Vždy sa rozhoduje o následujúcom vývoji a predpokladá sa, že bude pozitívny. Proces zlepšovania je nepretržitý. Hnacím motorom sú predovšetkým naši zákazníci, konkurenti, spoločenské záujmy, zmeny na trhoch, nové poznatky vedy a techniky i potencionálna iniciatíva pracovníkov. Existencia akéhokoľvek problému následne navodzuje potrebu rozhodnutí.