Jazyk je nástrojom myslenia ľudí, ale jeho pôvodná funkcia je sociálna. Psychológ Lev S. Vygotskij tvrdil, že reč sa u každého jedinca rozvíja najskôr ako nástroj uspokojovania komunikačnej potreby čiže ako nástroj sociálneho kontaktu. Až v neskoršom období sa stáva nástrojom usporiadania vlastných myšlienok a správania.
Ako tému seminárnej práce z predmetu psychológia v obchode som si vybrala interkultúrnu komunikáciu. Pretože, pre súčasný ekonomický rozvoj je charakteristická globalizácia, rozširovanie EÚ, prehlbovanie medzinárodnej spolupráce medzi podnikmi, a to má za následok vzrastanie významu interkultúrnej komunikácie. Neustále zvyšujúca sa mobilita si vyžaduje, aby sa ľudia pohybovali v rôznych prostrediach. Internacionalizácia hospodárstva núti obchodníkov osvojovať si kultúru a spôsoby správania sa v styku so zahraničnými partnermi. Schopnosť komunikovať s cudzími kultúrami sa stáva kľúčom k úspechu, pri vstupe do medzinárodného obchodu.