Všeobecne o učení - užšie vymedzenie: zámerné (cieľavedomé) nadobúdanie vedomostí, zručností a návykov, ako aj foriem správania a osobnostných vlastností (Štefanovič) - širšie vymedzenie: taká forma činnosti, v priebehu ktorej jednotlivec mení svoje správanie a vlastnosti vplyvom vonkajších podmienok a v závislosti od výsledkov svojej vlastnej činnosti (Linhart) - hlavná črta učenia človeka: tvorivý moment odrážajúci sa v jeho schopnosti sebautvárania, sebaregulácie, sebavýchovy (Pardel)
Podstata učenia - vo fylogenetickom vývoji je späté s utváraním čoraz zložitejšej štruktúry, ktorá podmieňuje vznik diferencovaných funkcií organizmu a umožňuje sa prispôsobiť životným podmienkam - schopnosť organizmu odrážať, získať informácie, spracovať a uchovať ich - kódovanie a uchovávanie odrazu i jeho obsahu v dlhodobej pamäti a vytváranie novej zložky správania a činnosti (Linhart)