Marketingový plán znamená pre firmu základ úspechu. Môže sa oň oprieť a argumentovať ním či už pred zákazníkom alebo manažmentom firmy. Je podkladom pre analýzy hospodárskej, ekonomickej, sociálnej a ďalších situácii, v ktorých sa nachádza. V hlavnej úlohe tu do popredia vystupuje firma a jej konkurencieschopnosť a smerovanie.
Pre firmu KOFOLA znamenalo vytvorenie marketingového plánu:
• Odhalenie svojich slabín a naopak, uvedomenie si svojich silných stránok, firma je pripravená ich podchytiť a využívať v hojnej miere.
• Určenie ďalšieho smerovania do budúcnosti a vytýčenie si cieľov, ktoré chce dosiahnuť.
• Vyčlenenie segmentov trhov, na ktoré sa chce orientovať.
• Uvedomenie si, čo pre ňu znamená zákazník, že to nie je len zisk.
• Analýza konkurencie a porovnanie firmy s ich behom a ich produktmi.
• Odhalenie síl, ktoré pôsobia na podnik a ich využitie vo svoj prospech.
• Odhalenie možností pre posunutie sa do nového oceána možností.