Plán má prioritu zo všetkých funkcií riadenia. Plán je základom pre aktivitu manažérov, ktorí sa angažujú pre jeho plnenie. Plán je aj pre kontrolu. Obsahuje vytýčené ciele a zodpovedajúce úlohy, cesty, zdroje, prostriedky vedúce k cieľu. Štruktúra plánovania: 1.podnikateľský zámer, prognóza vývoja či predstava o podnikaní 2.informačné procesy ( info o minulosti, súčasnosti, budúcnosti plán.javu a to v širších súvislostiach- vývoj trhu, dopyt a ponuka, technológie, N a ceny, Z a straty, hrozby a príležitosti, silné a slabé stránky...) 3.analytické procesy ( analyz.info z hľadiska trendov, závislostí, podmienenosti, príčin a následkov...) 4.rozhodovanie ( o cieľoch a úlohách, o variantoch, zdrojoch, technológiách, zásoby, financie, ekonomika, pracovníci...) 5.zostavenie plánu - rozhodnutia sú vykonané, ciele a úlohy vytýčené, zostavujú sa iba potrebné formuláre, tabuľky- zostavy plánu v požadovanej forme 6.schválenie plánu- oboznámenie osadenstva firmy s plánom, jeho implementácia 7.kontrola plnenia plánu a prípadné korektúry