Registrácia | Prihlásiť

Seminárna práca: Rozhodovanie rodiny o spotrebe a nákupe

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
1.1 Vplyv rodiny na spotrebiteľské správanie

Rodina - rozumie sa ňou spojenie 2 prípadne viac osôb pokrvne, sobášom, adopciou
- je najvplyvnejšou spoločenskou skupinou, ktorá ovplyvňuje SS. Jej členovia výrazne ovplyvňujú nákupné správanie.
- je to špeciálna skupina, ktorá významne determinuje SS, najmä preto, lebo v rodine sa do značnej mieri formujú postoje, hodnoty a správanie jej členov.

Domácnosť - je pojem, ktorý sa odlišuje od pojmu rodiny, je to sociálna skupina žijúca v spoločnom byte.

4 základné princípy pôsobiace na správanie :

1. Rodina je primárnou sociálnou skupinou.
2. Rodina hrá hlavnú úlohu v socializácii jednotlivcov, t.j. výchovou detí prenášaním kultúrnych vzorov.
3. Rodina je základnou jednotkou z hľadiska spotreby
4. Rodina je základnou hospodárskou jednotkou, spoločne hospodári s príjmami svojich členov.
Hodnotenie (0x):