Manažéri vo svojej činnosti musia brať do úvahy ako vnútorné, tak aj vonkajšie prostredie organizácie. Kedykoľvek manažéri plánujú musia brať do úvahy potreby a želania ľudí i mimo danú organizáciu, ďalej potrebu materiálu a pracovných síl, technológii, finančných prostriedkov a ďalších zdrojov i z vonkajšieho prostredia. Podobná prax sa vyskytuje takmer u všetkých zdrojov manažérskych aktivít. Vonkajšie faktory zmien sú definované rôznymi zdrojmi. Všetky zdroje vonkajších faktorov zmien majú spoločné to, že pri všetkých ide o zákazníka, získanie si jeho dôvery. Firmy, organizácie, ktorú chcú uspieť v boji o zákazníka, získať si jeho dôveru vo vlastné produkty, musia sa neustále a trvala pospôsobovať rastúcim potrebám a požiadavkám zákazníka. Musia vyvíjať nové výrobné programy a produkty, zvyšovať kvalitu dokonalosť výrobku a produktivitu, dokonalejšie zvládať technológiu výroby. Musia neustále zdokonaľovať, rozvíjať a meniť svoje marketingové stratégie mysliac pri tom len na zákazníka, využívajúc predchádzajúce technologické, výrobné a marketingové skúsenosti, svoj vplyv na trhu, nezabúdajúc na konkurenciu.