1, Marketing, jeho úloha a postavenie v ekonomike str. 11 - 13 : Marketing je proces riadenia, ktorého výsledkom je poznanie , predvídanie, ovplyvňovanie a v konečnej fáze aj uspokojenie potrieb a želaní zákazníka efektívnym a výhodným spôsobom, ktorý zaisťuje splnenie cieľov organizácie. Marketing je spoločenský a riadiací proces , v ktorom jednotlivci a skupiny získavajú prostredníctvom vytvárania a výmeny produktov a hodnôt to čo potrebujú a chcú. Marketing a jeho postavenie v ekonomike - Marketing sa považuje za osobitne účinný prístup k hľadaniu optimálnych efektov a tým aj dosiahnutiu cieľov organizácií na fungujúcom trhu. Aj v podmienkach nášho štátu je marketing ako určitý osobitný prístup k hľadaniu optimálnych efektov na už fungujúcom trhu predmetom záujmu ako komerčných tak aj nekomerčných organizácií. Marketing vzniká na určitom stupni rozvoja trhového hospodárstva a pokračovaním dynamizácie tohto procesu. Ďalej marketing je v súčasnosti v ekonomickej oblasti dosť frekventovaným pojmom. Spája sa s dosahovaním prosperity podnikov a organizácií a blahobytu našej spoločnosti. Všetky činnosti marketingu vyjadrujú proces uspokojenia potrieb zákazníka, tým spôsobom, aby sa naplnili všetky očakávania všetkých zainteresovaných v tomto procese.