Termín marketing má pôvod v angličtine a v slovenskom jazyku znamená trh, trhovisko, koncovka - ing vyjadruje dej, činnosť. Marketing je v súčasnosti najmä v ekonomickej oblasti veľmi frekventovaným pojmom, ktorý je spájaný s dosahovaním prosperity podnikov a organizácií, či v širšom zmysle s blahobytom spoločnosti. Medzi najfrekventovanejšie definície patrí ako chápanie určitej činnosti, súboru činností, metód riadenia, procesu riadenia, filozofie podnikania a životnej orientácie. Marketing je spoločenský a riadiaci proces, v ktorom jednotlivci a skupiny získavajú prostredníctvom vytvárania a výmeny produktov a hodnôt to, čo potrebujú a chcú.
Marketing predstavuje jednotnú koncepciu výrobnej a obchodnej podnikateľskej politiky, ktorá vychádza z poznania potrieb a požiadaviek trhu s cieľom dosahovať optimálny ekonomický efekt pri realizácii podnikových výkonov. Jeho úlohou je teda zabezpečovať rovnováhu medzi uspokojovaním potrieb zákazníkov a tvorbou primeraného zisku podniku tak, že ponúka správny produkt, správnemu spotrebiteľovi, v správnom čase, na správnom mieste, v správnej kvalite a za správnu cenu.