Registrácia | Prihlásiť

Semestrálna práca: Segmentácia trhov

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady
Organizácie, ktoré predávajú na spotrebných trhoch, si uvedomujú, že nemôžu osloviť vetchých, ktorí na tomto trhu nakupujú, alebo že nemôžu osloviť všetkých rovnakým spôsobom. Je ich totiž príliš veľa, sú príliš rozptýlené a príliš rôznorodé, pokiaľ ide o potreby a nakupovanie.
Segmentácia je vlastne kompromisom medzi hromadným marketingom, ktorý zaobchádza s každým rovnako, a s názorom, že je potreba pre každého používať iné marketingové prostriedky.
Segmentácia trhov
Trh sa skladá z kupujúcich, ktorí sa navzájom líšia. Líšiť sa môžu svojimi prianiami, prostriedkami, bydliskom , vzťahmi k nakupovaniu ako aj nákupnými postupmi. Pomocou tržnej segmentácií rozdeľuje firma veľké heterogénne trhy na menšie segmenty, ktoré môžu účinnejšie osloviť prostredníctvom výrobkov a služieb, ako odpovedajú ich jedinečným potrebám.
Je vlastne rozdelenie trhu na rôzne skupiny kupujúcich s rôznymi potrebami, charakteristikami alebo správaním, ktoré môže vyžadovať rozdielne produkty a marketingové mixy.
Hodnotenie (0x):