Komplexnosť pohľadu na trhové problémy patrí k základných charakteristikám súboru činností, ktoré tvoria marketingový výskum. Šírka problematiky, ktorá je obsiahnutá v tomto výskume zahrňuje okrem základných kategórií trhu aj všetky ekonomické, sociálne, ekologické či iné súvislosti spojené s potrebami a ich uspokojovaním prostredníctvom trhu. Ph. Kotler definuje marketingový výskum ako systematické určovanie, zber, analýzu, vyhodnocovanie informácií a záverov, ktoré zodpovedajú určitej marketingovej situácií, pred ktorou firma stojí. Podľa toho ako niektorí autori definujú marketingový výskum ide o spájanie spotrebiteľov, zákazníkov a verejnosť s marketérmi prostredníctvom informácií. Marketingový výskum patrí do komplexu marketingového informačného systému. Zhromažďujú informácie, ktoré potrebuje podnik poznať, aby mohol čo najefektívnejšie usmerňovať svoju činnosť na trhu a ktoré nezíska z ostatných častí svojho informačného systému.