Každý podnik sa počas svojej existencie skôr či neskôr, niektoré dokonca viackrát ocitne v nepriaznivej situácii, keď sa zdá, že všetko, čo bolo doposiaľ vybudované, sa rúca a podnik smeruje k svojmu zániku. Obzvlášť v dnešnej dynamickej dobe, keď sa podmienky a prostredie veľmi rýchlo mení a svoju úlohu môže zohrať aj náhoda. Krízové situácie tak ako v trhovom prostredí vznikajú aj v prostredí verejnom a v mnohých prípadoch majú veľmi nepriaznivé dopady na obyvateľstvo a životné prostredie. Dôležité však je nepodľahnúť tejto nepriaznivej situácii a odstrániť všetky spôsobené negatívne dopady. Práve touto problematikou sa krízový manažment zaoberá a preto som sa ho rozhodol vo svojej práci spracovať. V prvej časti práce stručne popisujem krízový manažment a jeho obsah, kto preberá zodpovednosť za vypracovanie krízového plánu a z čoho by mal tento plán pozostávať. V ďalšej časti som sa zameral na roky 2005 a 2006 , ktoré štatisticky porovnávam z hľadiska mimoriadnych udalostí na území SR.