Prospešné produkty prinášajú dlhodobý úžitok, pre spotrebiteľa však bývajú málo príťažlivé (napr. bezpečnostné pásy). Zasluhujú si preto zvýšenú pozornosť marketingu, ktorého úlohou je urobiť takýto produkt spotrebiteľsky príťažlivejší.
2. Z čoho vzniká riziko v nákupnom rozhodovaní spotrebiteľa?
Riziko vzniká z neistoty. Kupujúci nevie predvídať dôsledky svojich nákupných rozhodnutí, keď má malé skúsenosti s produktom. Môže mať zlé skúsenosti s inými značkami a chce sa vyvarovať podobnej chybe, alebo si nedôveruje, že môže dobre rozhodnúť. Aj nedostatočné finančné zdroje môžu ovplyvňovať alebo ohraničovať výber. Hlavné typy rizika, ktoré spotrebitelia vnímajú pri rozhodovaní o produkte: funkčné riziko (riziko, že produkt nebude taký výkonný, ako sa očakáva) fyzické riziko (riziko pre kupujúceho a ostatných, ktorí s produktom môžu disponovať) finančné riziko (že produkt nebude hodný toľko, aká je jeho cena) spoločenské riziko (že výsledkom zlého výberu produktu môžu vzniknúť rozpaky medzi inými ľuďmi) psychologické riziko (že zlý výber produktu bude potláčať spotrebiteľské ego) časové riziko (že čas vynaložený na hľadanie produktu môže byť zbytočne vynaložený, ak nebude produkt taký výkonný, ako sa očakáva)
3. Napíšte, kedy vzniká nákupná situácia.
Nákupná situácia vzniká poznaním, že existuje rozdiel medzi cieľmi organizácie a jej výkonnosťou, ktorý sa môže riešiť nákupom. Typy nákupnej situácie sú: nová úloha, modifikovaný nákup a opakovaný nákup bez zmeny.
4. Čo je to merateľnosť segmentu?
Merateľnosť segmentu je stupeň kvantifikovateľnosti a početnosti kúpnej sily segmentu. Tejto podmienke všeobecne zodpovedajú demografické a geografické kritériá.
Ak je firma veľmi malá, tak by mohla všetky práce (výskum, predaj, reklamu, servis a ďalšie aktivity) zvládnuť jedna osoba. Ako sa firma rozrastá, tak sa rozširuje aj organizácia marketingového oddelenia na plánovanie a uskutočňovanie marketingových aktivít. Vo veľkých firmách pracujú v tomto oddelení mnohí marketingoví špecialisti. Organizačná štruktúra moderného marketingového oddelenia môže byť usporiadaná rôznym spôsobom. Marketingové oddelenie môže byť organizované podľa hlavných činností, podľa zemepisných oblastí, podľa produktov a ich značiek alebo podľa zákazníkov na jednotlivých trhoch.