Jednou z najdôležitejších úloh každého marketingového oddelenia firmy je sprístupnenie produktu zákazníkovi. Preto významným krokom je vybudovanie najúčinnejšej odbytovej cesty a použitie najúčinnejších sprostredkovateľov predaja. Správne zvolené prvky distribučného kanála napomáhajú k budovaniu úspešného a efektívneho podnikania. Rozhodnutie o spôsobe predaja je dlhodobé. Odbytové cesty v porovnaní s ostatnými zložkami mixu možno meniť len veľmi ťažko.
Cieľom našej seminárnej práce je charakterizovať distribučný kanál, jeho funkcie, oboznámiť vás s projektovaním distribučného kanála ako v teoretickej rovine, tak i aplikovaním na konkrétny podnik. Pre praktickú časť našej práce sme si vybrali podnik FIT, s.r.o. zaoberajúci sa výrobou a predajom kvalitného športového oblečenia, športovej obuvi a náradia. Práve na tomto podniku poukážeme na proces projektovania distribučného kanála, na kritéria a na požiadavky zákazníkov, ktoré podnik pri jeho tvorbe musel zohľadniť.