Moja práca sa bude zaoberať témou starostlivosti o zákazníka. Práca opisuje metódy a postupy na úspešné zvládnutie starostlivosti a teda udržania zákazníka. Bližšie popisuje postupy pri vytvorení databázy spotrebiteľov, vytváranie a delenie segmentov, ktoré rozdeľujú zákazníkov a správny výber samotných segmentov pri vstupe na trh. Faktory ovplyvňujúce starostlivosť o zákazníkov ako sú zamestnanci, cena a kvalita produktu, po predajný servis alebo práca s objednávkami. Spoločnosť, ktorá chce byť úspešná musí ponúknuť svojim zákazníkom viac ako len predaj produktu alebo služby. Musí s nimi nadväzovať nadštandardné a dlhodobé vzťahy, ktoré jej prinesú zisk a dobré meno spoločnosti. Starostlivosť o zákazníka patrí do komplexnejšej starostlivosti, takzvanej CRM - custumer relations managment čo v preklade znamená riadenie vzťahov so zákazníkom. Táto metóda predaja a starostlivosti v sebe zahŕňa celý systém riadenia a nasmerovania firmy na zákazníka. Starostlivosť o zákazníka je jednou z najdôležitejších zložiek, ktoré by mala firma alebo podnik v dnešnej dobe mať. Práca pojednáva ako si úspešne udržať zákazníkov a ako získavať nových. V dnešnej dobe silnej konkurencie sa firma bez starostlivosti o svojho zákazníka neuplatní. Nasledujúca práca hovorí o nevyhnutnosti komunikácie medzi podnikom a spotrebiteľom nielen pred a počas predaja produktu alebo služby ale najmä po uskutočnení predaja. Cieľom práce je bližšie analyzovať túto tematiku a aplikovať ju na prax.