Učebný text Regionálny manažment a marketing je určený ako základná študijná literatúra na rovnomenný predmet, ktorý sa povinne vyučuje na inžinierskom štúdiu Národohospodárskej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave. Štruktúra a obsah vychádzajú z moderných a overených poznatkov vedy a praxe regionálneho manažmentu a marketingu. Učebný text je takisto určený všetkým, ktorí sa dostávajú do tesného kontaktu s problematikou regionálneho rozvoja. Pojmy regionálny manažment a marketing nadobúdajú čoraz väčší význam nielen pri rozpracovaní niektorých teoretických otázok, ale aj v projektovej a implementačnej polohe regionálnej politiky. Ich sprístupnenie, ako aj poukázanie na ekonomické a spoločenské zmeny, s ktorými sa museli vyrovnať vyspelé štáty v oblasti regionálneho manažmentu a marketingu, sledujú cieľ podporiť u nás mladú, nie však ešte náležite rozšírenú disciplínu, ktorá už má za sebou najmä v niektorých krajinách západnej Európy podstatne dlhší vývoj.