Registrácia | Prihlásiť

Prednášky: Marketingové stratégie

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
STRATÉGIA - Stratégo- grécko. Prvé poznatky pochádzajú z 5.storočia- Aténsky štát(spôsob vedenia vojska). Rozvíjala náuka o stratégií- ekonómia.
Určitý súhrn zásad či pravidiel, ktoré slúžia k riadeniu procesov alebo činností, resp. ako spôsob plánovania a riadenia činností, ktorými sa má dosiahnuť určitý cieľ.
Určitá schéma postupu, ktorá naznačuje ako za daných podmienok (pri čiastočnej neznalosti všetkých budúcich podmienok) dosiahnuť vytýčený cieľ...

Vývojové fázy strategického myslenia:
1) Finančne orientované plánovanie
- podsadzovalo sa v 50-tych a 60-tych rokoch min. storočia
- bolo charakteristické dôrazom na krátkodobé riadenie a funkčným prístupom k riadeniu
- typickými nástrojmi boli rozpočtovníctvo a finančná kontrola

2) Predpovedne orientované plánovanie
- vzniklo koncom 60-tych a začiatkom 70-tych rokov minulého storočia
- kládlo dôraz na časové štrukturovanie plánovania a na jeho dlhodobé pôsobenie(prognózovanie)
- plánovacie prepočty sa sústredili najmä na efektívne rozvrhovanie zdrojov.

3) Externe orientované plánovanie
- datujeme v druhej polovici 70-tych rokov
- toto plánovanie má marketingové črty t.j. sústreďuje na trh a na zákazníka
- potreba dynamických reakcií na trhové zmeny, variantné riešenie problémov a zvýšenie úrovne strategického myslenia manažérov.
...
Hodnotenie (0x):