Komunikácia, resp. komunikačný proces v podniku, organizácii, inštitúcii prebiehajú nepretržite a ich kvalita resp. úroveň významne ovplyvňuje konečný výsledok snaženia nielen podniku, ale aj jednotlivcov.
Komunikácia je výmena informácií medzi ľuďmi, ktorí si chcú niečo oznámiť, niečo sprostredkovať, s niečím sa podeliť. Môžu to urobiť rôznymi spôsobmi: slovom, písmom, obrazom, gestikulovaním, kývnutím hlavy, pohybom tela i tichým mlčaním.1 Má svoje zákonitosti, nástroje a techniky. Zásadný vplyv na kvalitu a úroveň komunikácie vnútri podniku, ako aj v externom prostredí organizácie má manažér. Komunikácia je nevyhnutná zložka interakcie v podniku. Je jednou z podmienok existencie spoločnosti. Z psychologického hľadiska každá skupina, tak zákazníci ako aj klienti, majú v styku s podnikom svoje špecifické postavenie a vyžadujú kvalitatívne iné komunikačné postupy a metódy.