Dostupnosť správnych informácií v správnom čase je v súčasnosti jednou z podmienok pre formovanie konkurenčných výhod. Tie podniky, ktoré nemajú včas potrebné informácie, konkurenčne strácajú v porovnaní s tými, ktoré potrebnými informáciami disponujú. Základnou príčinou tohto stavu sú nevyhovujúce informačné systémy. Tvorba a uplatňovanie manažérskych informačných systémov sa preto stáva prostriedkom, ktoré podnikom umožňujú pružne sa prispôsobovať požiadavkám svojich zákazníkom a reagovať na zmeny charakteru konkurencie v trhovom prostredí.
V minulosti bol kľúčom k prosperite organizácie prístup k peniazom a kvalitnému vybaveniu, v posledných rokoch vychádzajú konkurenčné výhody skôr z vnútorných zdrojov. Kvalita ľudského kapitálu je základom pre tvorbu hodnoty organizácie a pre jej úspešné postavenie na trhu. Dôležité je vedieť získať, udržať a ďalej rozvíjať schopných a motivovaných jednotlivcov.