Vzhľadom na to, že konkurencia na našom trhu je veľmi silná a dochádza k zmenšovaniu odlišností firiem z hľadiska ponúkaného tovaru, z tohto dôvodu sa stále dôležitejšou stáva serióznosť v jednaní a osobnosť obchodného zástupcu. Na to, aby predajca dosiahol svoj cieľ, záleží od toho, ako je prijímaný a hodnotený ostatnými, ale súčasne aj ako je predajca schopný odhadnúť svojho partnera a porozumieť jeho potrebám.
Úspešné jednanie so zákazníkmi je veľmi zložitou vedou. Na to, aby bol obchodník úspešný, je potrebné naučiť sa správne odhadnúť človeka s ktorým jednáme a podľa toho s ním aj jednať, zistiť typológiu a motiváciu zákazníka, aby sme zistili aký postoj zaujal. Nielen upravenosť, komunikačné zručnosti a úroveň neverbálnej komunikácie, ale aj akým spôsobom pri jednaní vystupujeme, ako hájime svoje pozície, toto všetko patrí k image obchodníka.