Organizovanie patrí medzi základné funkcie manažmentu. Jeho hlavnou úlohou je zdokonalenie organizačnej štruktúry. Zmyslom organizovania je utvoriť podmienky na koordináciu úsilia pomocou vytvárania štruktúry procesov a štruktúry vzťahov medzi úlohami, právomocami a zodpovednosťou.
Rozlišujeme štruktúru procesov a štruktúru vzťahov. Štruktúra procesov znamená cieľavedomé úsilie manažérov zamerane na určenie spôsobov ako majú pracovníci vykonávať dané práce. Štruktúra vzťahov vyjadruje pomerne stabilnú organizačnú štruktúru , označovanú aj ako kostra organizácie, ktorej poskytuje základňu na jej fungovanie.
Organizovanie ako proces musí zohľadňovať niekoľko procesov: • Organizačná štruktúra musí vychádzať z cieľov, stratégie a plánov, pretože od nich sa odvodzujú činnosti.
• Musí vyjadrovať disponibilnú právomoc manažmentu.
• Musí zohľadňovať svoje prostredie (t.z., že na OŠ vplývajú rôzne vplyvy a nemôže byť nikdy statická)