Cestná doprava je jedným zo základných predpokladov rozvoja cestovného ruchu ale taktiež cestná automobilová doprava a individuálny motorizmus je sprevádzaný radom negatívnych dopadov na spoločnosť a jej životné prostredie. Kvalita v cestnej doprave závisí od viacerých ukazovateľov, ako napríklad bezpečnosť, nehodovosť, vplyv tejto dopravy na životné prostredie, ale aj rýchlosť, komfort, kvalita služieb atď. V mojej práci sa budem podrobnejšie venovať nehodovosti, ktorá je veľmi dôležitá pri určovaní kvality cestnej dopravy. Dopravná nehodovosť je jedným z najvážnejších dopadov, pretože okrem materiálnych škôd spôsobuje aj nenahraditeľnú ujmu na zdraví a životoch obyvateľov. Ročne na slovenských cestách vyhasne vyše 600 ľudských životov, z toho je približne 60 detí. Každým rokom takto vymrie jedna malá obec a dve školské triedy detí. Škoda , že až takto kruto vykreslená skutočnosť nás donúti zamyslieť sa nad tým, ako ďalej. Hlavnou príčinou dopravných nehôd je vodič, ktorý sa nevie vysporiadať s nárastom hustoty premávky a stále výkonnejšími automobilmi. Za posledných pätnásť rokov sa do značnej miery obnovil vozidlový park, pribudli nové kilometre diaľnic a rýchlostných ciest , zvýšila sa hustota premávky a z učebných osnov takmer úplne vypadla dopravná výchova. Dopravné ihriské sú nefunkčné, dopravná výchova v troskách. Prudké zmeny v doprave si žiadajú stále lepších a vzdelanejších účastníkov cestnej premávky. Trend sa však posúva úplne iným smerom. Dopravná výchova detí, mládeže a dospelých sa stala vecou dobrovoľnosti, a to je jedna z vážnych príčin nezvládnutia nárastu hustoty dopravy a tým pádom i dopravnej nehodovosti. Spoločenská objednávka na zlepšenie dopravnej výchovy existuje a vyplýva z alarmujúceho počtu dopravných nehôd. Otázka však znie, kto sa zhostí tejto neľahkej úlohy. ...