Úspešnosť podnikania závisí vo veľkej miere od toho ako presne si podnik nastaví ceny. Môže si vytvoriť svoju vlastnú cenovú stratégiu, ale tú treba neustále prispôsobovať aktuálnej situácii na trhu. Neexistuje preto žiadna zaručená cesta k úspechu. Je to všetko založené na šikovnosti a predvídavosti podnikateľa.
Vo svojej práci som sa venovala cenovej stratégii a cenovej politike podniku. Hoci tieto dva pojmy vyzerajú na prvý pohľad rovnako je medzi nimi niekoľko rozdielov. Cenová stratégia je plán toho približne za akú cenu chceme výrobok na trhu ponúkať počas jednotlivých fáz jeho životného cyklu. Podľa dĺžky tohto cyklu môže plánovať ceny na niekoľko týždňov, mesiacov, rokov. Stratégiu vytvárame už pred uvedením výrobku na trh.
Pri samotnej cenovej politike už presne určíme koľko bude výrobok stáť. Nevymýšľame tu už žiadne plány, len sa prispôsobujeme okolnostiam. Takto sa cena môže meniť z hodiny na hodinu, podľa okolností.
Teda cieľom mojej práce je charakterizovať cenovú stratégiu podniku a popísať cenovú politiku podniku. ...