Registrácia | Prihlásiť

Analýza: Spoločenská zodpovednosť a etika v marketingu

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
Spoločenská kritika marketingu
Marketing je kritizovaný často a výdatne. Časť kritiky je oprávnená a časť nie je. Kritici prehlasujú, že určité marketingové akcie ohrozujú jednotlivých spotrebiteľov, spoločnosť ako celok a iné obchodné firmy.

Vplyv marketingu na jednotlivých spotrebiteľov
Spotrebitelia sa mimoriadne zaujímajú o to, ako marketingový systém ochraňuje ich záujmy. Prieskumy naznačujú, že obvykle majú voči marketingovým aktivitám nie príliš ústretový postoj. Spotrebitelia, obhajcovia spotrebiteľov, štátne úrady a ďalší kritici obviňujú marketing z ohrozovania spotrebiteľov prostredníctvom vysokých cien, nekalých obchodných praktik, predaja pod nátlakom, predaja nekvalitných a nebezpečných výrobkov, plánovaného morálneho zastarávania výrobkov a nekvalitnými službami postihnutým alebo inak znevýhodneným spotrebiteľom.

Vysoké ceny
Mnoho kritikov usudzuje, že marketingový systém spôsobuje, že ceny sú vyššie, než by mohli byť pri uplatnení citlivejšieho systému. Poukazujú na tri faktory: vysoká cena distribúcie, vysoké náklady na komunikačnú politiku a príliš vysoké obchodné prirážky.
...
Hodnotenie (0x):