Z hľadiska nákupného chovania rodín /domácností/ môžeme pozorovať značné rozdiely, tie sú spôsobené najmä: -počtom osôb v domácnosti, -finančnými príjmami domácnosti, -vekovou štruktúrou osôb v domácnosti.
Je známe, že predaj istého druhu tovaru (napríklad: sortiment domácich spotrebičov) je priamo úmerný počtu domácností. Napríklad chladničku a pračku, prípadne televízor, nájdeme vo väčšine domácností, ide o tovar dlhodobej spotreby. Oproti tomu iné tovary a služby nakupované domácnosťami, spravidla krátkodobého spotrebného charakteru, nevídame pri nákupnom správaní všetkých domácností. Tieto rozdiely pozorujeme medzi rôznymi tipmi domácností.
Medzi základné tipy domácnosti sa zaraďujú: -slobodní, -úplná rodina (dvaja rodičia a dieťa, či deti), -neúplná rodina (rozvedení, vdovci). ...