Registrácia | Prihlásiť

Prednášky: Teoretické základy marketingu - definície, charakteristiky, podstata

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady
Marketing
- je všade okolo nás
- základný atribút - orientovanej ekonomiky
- kľúčový faktor podnikateľského úspechu
- NIE uskutočňovania predaja - „predávanie“ (staré ponímanie), ale uspokojovanie potrieb zákazníka (chápanie marketingu v novom zmysle)

Moderný marketingový prístup - história
Začiatok 20.storočia, USA - ako reakcia na výzvy priemyselne vyspelej ekonomiky (P D, problémy s odbytom)
1927 - Procter Gamble - funkcia vedúceho projektu
1937 - American Marketin Association (Journal of Marketing)

Definície a charakteristiky
- marketing je umenie v oblasti obchodu a predaja
- marketing je koncepcia myslenia, podnikania
- marketing predstavuje súhrn činností, ktoré zabezpečujú, aby sa dostal správy výrobok k správnemu spotrebiteľovi, v správnom čase, na správne miesto v správnej kvalite a za správnu cenu /AMA/ - americká marketingová asociácia
- marketing - úsilie predať skôr než bolo vyrobené / František Dedek/
- zámerom marketingu je urobiť predávanie prebytočným. Cieľom je poznať a rozumieť zákazníkovi tak dobre, že výrobok alebo služba mu budú vyhovovať a samé sa predajú / Peter Drucker/
...
Hodnotenie (0x):